Competentie gericht coachen

Bij competentiegericht coachen gaat het om coachen op grotere en duurzame inzetbaarheid van werknemers. Werknemers hebben immers graag een baan die bij hun capaciteiten past en bedrijven benutten hun werknemers graag zo optimaal mogelijk. De meest optimale prestatie wordt geleverd door werknemers die naast dat ze hun vak goed verstaan, competent zijn voor de functie en plezier hebben in hun werk.

Er zijn verschillende factoren die uw werkplezier kunnen beïnvloeden. Denk aan werkdruk, toenemende automatisering, veranderende werkprocessen, etc. 

 Problemen op de werkvloer lossen wij op door:

  • Werknemers optimaal inzetbaar te maken
  • Door competentiegericht te coachen
  • Met een SMART doelstelling- en stappenplan

Deze vorm van coachen is in te zetten in de volgende situaties:

PREVENTIEVE FASE

Er is (nog) geen sprake van verzuim. Coaching is juist in te zetten om verzuim te voorkomen en de inzetbaarheid op de langere termijn te borgen.

NA PLAATSING

Iedereen heeft belang bij duurzame inzetbaarheid van de betreffende werknemer. Dit wordt vormgegeven middels “coaching on the job”.

 

Vragen?

Heb je vragen? Je kunt contact opnemen met een van onze medewerkers

ook interessant voor Trainingen

waar fourstar mij ook mee kan helpen

“We zien re-integratie als ‘werken met mensen door mensen’. Omdat we geloven dat er een plek is op de arbeidsmarkt voor iedereen in Nederland. Dat is onze drijfveer.”

Serena Praet - Directeur FourstaR

Fourstar werkt trots samen met: