05 april 2022

KPN manager Ahmet: “FourstaR ontzorgt me enorm”

Vragen?

Heb je vragen? Je kunt contact opnemen met een van onze medewerkers

Ahmet Dumanoglu is als manager verantwoordelijk voor het Delivery Supportteam (Service) van KPN. Sinds een jaar of 7 neemt hij contact op met FourstaR als een van zijn 30 medewerkers langer dan een jaar verzuimt. “Dat kan zijn door psychische klachten, maar het kan ook gaan om een medewerker met een zware medische aandoening. Wat iemand ook mankeert, ik vind het belangrijk dat mensen op een prettige manier kunnen re-integreren.”

“Wij verbinden met KPN heel Nederland, maar voelen ons ook verbonden met de medewerkers,” vertelt Ahmet. “KPN wil medewerkers verbinden aan een duurzame toekomst. Als dat betekent dat als iemand buiten KPN aan de slag gaat voor zijn of haar werkgeluk,  het ook goed is.”

Op de juiste manier begeleiden
Voor medewerkers die korter dan een jaar ziek zijn, schakelt Ahmet FourstaR niet in. “Dat kan ik prima zelf”. Maar op een gegeven moment komen er allerlei regels bij kijken en heb ik een professional nodig die mij adviseert. FourstaR heeft verstand van zaken en weet hoe je iemand die langdurig ziek is op de juiste manier begeleidt en wat de eisen zijn rondom de Wet Verbetering Poortwachter. Dat ontzorgt mij enorm.”

Schakelen met Arboarts
Een traject met FourstaR start met een gesprek met een consulent. “Ik vertel het verhaal en koppel de medewerker aan de re-integratieconsulent die met de medewerker aan de slag gaat met als doel om zijn arbeidsritme en het werkende leven weer te hervatten. Wat ik ervan begrepen heb, zijn dit hele vruchtbare gesprekken over wat iemand nog wél kan en hoe ze hun toekomst zien bij KPN of daarbuiten.”

Makkelijker re-integreren
Waar nodig houdt FourstaR Ahmet op de hoogte, maar het is vooral een traject van medewerker met consulent. “Ik schakel wel met de Arboarts over wat ik kan verwachten. Als deze bijvoorbeeld voorstelt om 2 uur per week aan de slag te gaan, kan ik de medewerker helpen door voor te stellen aan de medewerker dat hij/zij een start kan maken door alleen zijn e-mail uit te lezen zodat ze weten wat er speelt. Hierdoor is later in het traject makkelijker om te re-integreren.”

Herstelwerkplek
“Ik doe natuurlijk wat ik kan en tip bijvoorbeeld altijd om de vacaturebank van KPN in de gaten te houden. Ook geef ik aan dat het ook prima en begrijpelijk is als mensen buiten KPN rondkijken. Soms is een herstelwerkplek ideaal voor een medewerker. Re-integratie-adviseur Monique Buschman van FourstaR heeft zelf 27 jaar bij KPN gewerkt en kent daardoor zowel de weg als veel mensen binnen KPN. Zij weet werkherstelplekken handig in te zetten. Dat scheelt mij een hoop tijd en energie. Ook haar collega, Josje Brekelmans, weet precies hoe ze mensen in hun kracht kan zetten.”

Gelukkig verder leven
Voor Ahmet is een re-integratie succesvol als een medewerker het werk weer kan hervatten. “Op de huidige werkplek en als dat niet kan op een andere plek binnen of buiten KPN als dat de gewenste situatie is. Zolang iemand na zijn verzuimperiode maar prettig verder kan leven.”

vorig artikel
volgend artikel

meer nieuws van Fourstar

De regio’s en teams van FourstaR

De teams van FourstaR zitten verspreid over heel Nederland. Benieuwd waar wij allemaal zitten?

De unieke werkwijze van FourstaR

FourstaR is gespecialiseerd in begeleiding en biedt maatwerk tijdens ieder traject. Lees hier meer!

Nieuwsgierig
geworden?

FourstaR levert maatwerk en kan indien nodig diverse diensten inzetten om uw werknemers of verzekerde succesvol te begeleiden. Nieuwsgierig?

“We zien re-integratie als ‘werken met mensen door mensen’. Omdat we geloven dat er een plek is op de arbeidsmarkt voor iedereen in Nederland. Dat is onze drijfveer.”

Serena Praet - Directeur FourstaR

Fourstar werkt trots samen met: