Inventariserend intakegesprek

Het doel van een inventariserend intakegesprek is het in kaart brengen van de problematiek van de cliënt, gevolgd door een advies over de meest passende vervolgbegeleiding hiervoor. Een inventariserend intakegesprek kan ingezet worden voor:

  • Het in kaart brengen van psychische/ psychosociale belemmeringen
  • Een advies over welke vorm van ondersteuning/ begeleiding noodzakelijk is om het welbevinden van de cliënt te verbeteren

 

Na aanmelding zal de psycholoog in eerste instantie contact opnemen met de opdrachtgever om de vraagstelling duidelijk in kaart te krijgen en voor eventuele aanvullende informatie. Vervolgens zal een gesprek ingepland worden met de cliënt. Samen met de cliënt richt de psycholoog zich op zowel de relevante voorgeschiedenis, de actuele situatie en op de klachten op meerdere gebieden (sociaal, emotioneel, psychisch). Op deze manier wordt de problematiek duidelijk in beeld gebracht en zal er vervolgens een uitspraak gedaan worden in hoeverre vervolgbegeleiding of onderzoek, gewenst is. Indien vervolgbegeleiding gewenst is, zal eveneens een advies worden gegeven over welke vorm daarin het meest passend zou zijn. Mogelijk vindt tijdens het gesprek al een eerste terugkoppeling naar cliënt plaats over eventuele bevindingen. Vervolgens worden de bevindingen schriftelijk vastgelegd en in de vorm van een rapportage naar zowel de opdrachtgever als de cliënt gezonden.

 

Vragen?

Heb je vragen? Je kunt contact opnemen met een van onze medewerkers

ook interessant voor Psychologische producten

waar fourstar mij ook mee kan helpen

“We zien re-integratie als ‘werken met mensen door mensen’. Omdat we geloven dat er een plek is op de arbeidsmarkt voor iedereen in Nederland. Dat is onze drijfveer.”

Serena Praet - Directeur FourstaR

Fourstar werkt trots samen met: