NaarWerk traject

Voor alle typen Klanten geldt dat door de Opdrachtgever is vastgesteld dat zij beschikken over arbeidsvermogen. De verschillende typen Klanten zijn klanten met een AG uitkering, met een ZW uitkering en (in bepaalde gevallen) met een WW uitkering.

Doel
In de trajecten ‘Naar werk’ ligt de focus op directe plaatsing met een arbeidsovereenkomst van minimaal 3 maanden.

Methodiek

  • Intakefase en aanleveren Trajectplan
  • Oriëntatiefase en aanbodversterking
  • Arbeidsmarktgerichte fase

Een werkervarings-/werkherstelplek of proefplaatsing vindt plaats als hierdoor de kans op succesvolle uitstroom wordt vergroot.

Sessies met de Klant zijn individueel of in groepsverband.

Resultaat
Het eindresultaat ‘Naar werk’ is plaatsing van de Klant in een dienstbetrekking of als zelfstandig ondernemer.

 

METHODIEK

(afhankelijk van de duur van het ‘naar werk’ traject)

In deze fase wordt o.a. middels een beroepenoriëntatie en oriëntatie op de arbeidsmarkt inzichtelijk gemaakt waar kwaliteiten, vaardigheden, eigenschappen, ambities, kansen en mogelijkheden liggen om zo te komen tot een realistisch persoons- en zoekprofiel. Daarnaast wordt in deze fase een arbeidsmarktrelevant CV opgesteld en wordt er gewerkt aan de sollicitatievaardigheden van de Klant, zoals vacature analyse, telefonisch informatie inwinnen, het schrijven van gerichte en open sollicitatiebrieven, netwerken en gesprekstechnieken.

Ook het inzetten van een interne werkervaringsplaats of externe werkervaringsplaats/werkherstelplek of proefplaats kan in deze fase worden ingezet om arbeidsritme of (specifieke) werkervaring op te doen, als ook urenopbouw te realiseren, om de kansen op de reguliere arbeidsmarkt te vergroten.

Om de kans op succes in het traject te optimaliseren, zal de Klant in deze fase aangemeld worden voor de digitale ondersteuningstool van FourstaR. Hierbij krijgt hij/zij op basis van het ingevoerde zoekprofiel dagelijks passende en alleen actuele vacatures toegestuurd. Gebruik hiervan geeft bovendien extra inzicht in het zoekgedrag van de Klant ten behoeve van de begeleidingsactiviteiten.

Arbeidsmarktgerichte fase

Gedurende deze fase ligt het accent voornamelijk op het actief benaderen van potentiële werkgevers middels contacten leggen, gerichte en open sollicitaties, netwerken, de digitale ondersteuningstool van FourstaR en social media. Het streven is om in deze fase minimaal 1 concrete sollicitatie per week te verrichten.

Nazorg bij plaatsing

Wanneer een plaatsing is gerealiseerd ligt het accent op coaching om te zorgen voor verduurzaming van de plaatsing.

Vragen?

Heb je vragen? Je kunt contact opnemen met een van onze medewerkers

ook interessant voor UWV

waar fourstar mij ook mee kan helpen

“We zien re-integratie als ‘werken met mensen door mensen’. Omdat we geloven dat er een plek is op de arbeidsmarkt voor iedereen in Nederland. Dat is onze drijfveer.”

Serena Praet - Directeur FourstaR

Fourstar werkt trots samen met: